Geriausias širdies sveikatos sportas


Kaip laiku pastebėti, kad sportas kenkia jūsų sveikatai

Nuoroda nukopijuota aA Norėdami išvengti širdies ir kraujagyslių ligų2,5—5 val. Tačiau Lietuvos širdies asociacijos prezidentė prof.

Žaneta Petrulionienė atkreipia dėmesį, kad šis krūvis privalo būti paskirstytas per visą savaitę. Specialistė taip pat įspėja, kokie žmonės sportuodami turėtų būti atsargesni.

Anot Ž.

liaudies vaistų nuo smegenų hipertenzijos moterų širdies sveikata

Petrulionienės, jei fizinio krūvio metu kyla kraujospūdis arba trinka širdies ritmas, tai jau signalas, kad verta pasikonsultuoti su gydytoju.

Ypač atsargūs sportuodami turi būti vyresnio amžiaus žmonės ir tie, kurie niekada rimtai nesportavo — širdis ypač nemėgsta didelio, bet reto fizinio krūvio.

Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių  ligomis. Širdies ligos vis dar yra žudikės. Šiame straipsnyje apibūdinama 16 maisto produktų, kurie, vartojant kaip dietą, gali padėti jūsų širdžiai išlikti sveikai.

Žmonės, kurių didelis kūno svoris, kurie serga cukriniu diabetu, kurių kraujyje didelė cholesterolio ar gliukozės koncentracija, daug rūkantys ar daug kavos geriantys asmenys, nes tai irgi padidina širdies susitraukimų dažnį. Judėti, sportuoti, būti kad ir buitiškai fiziškai aktyvūs privalome visi, nepriklausomai nuo amžiaus ir lyties.

Tačiau svarbus klausimas, kaip sportuoti.

Gydytojai, teikiantys šią paslaugą

Fizinis krūvis turėtų būti parenkamas atsižvelgiant į tai, ar žmogus serga širdies ir kraujagyslių liga, ar dar neserga, koks jo fizinis pasirengimas, kokie rizikos veiksniai. Europos kardiologų draugijos gairės, skirtos širdies ir kraujagyslių ligų prevencijai, sako, kad mes visi 2,5—5 val.

grikiai nuo hipertenzijos ar galima atlikti 2 laipsniu hipertenzijos masaza

Tačiau jokiu būdu to negalima padaryti per vieną dieną. Krūvis turi būti paskirstytas per visą savaitę — rekomenduojama ne mažiau kaip 3—4 kartus, nors pageidautina, kasdien.

Nuorodos kopijavimas

Netgi rekomenduojama fizinį krūvį suskirstyti į trumpus periodus po 10—15 min. Nebūtina sportuoti sporto salėje ar klube, rinktis tikrojo sporto. Leidžiamas ir buitinis judėjimas. Jeigu žmogui patinka, jis gali vaikščioti, dažniau lipti laiptais, sparčiai dirbti namų ruošos darbus, sode, darže ir t.

Be abejo, galima rinktis ir tikrąsias sporto šakas, geriausias širdies sveikatos sportas pageidautina, kad tai būtų aerobinės sporto šakos, t.

Pamiršus svarbią taisyklę, sportuojant galima net prarasti sąmonę - ką reikia žinoti   0 Treneriai neslepia — po Naujųjų jaučiamas didesnis žmonių noras sportuoti, todėl nenuostabu, jog sporto salėse šiuo metų laiku galima sutikti daug daugiau besimankštinančiųjų nei įprastai. Vis dėlto nežinant, kaip teisingai sportuoti, galima prisidaryti ir labai daug žalos. Viena iš neretai pamirštamų, bet labai svarbių taisyklių — sportuojant sekti savo pulsą.

Jeigu fizinio krūvio metu kyla kraujospūdis arba trinka ritmas, tai jau signalas ir būtina pasitarti su gydytoju. Taip pat atsargumo reikia vyresnio amžiaus žmonėms, senjorams, tiems, kurie niekada rimtai nesportavo, gyveno labai sėsliai, mažai judėjo ir staiga nutarė pradėti. Niekada nesportavę žmonės privalo pradėti nuo itin mažo krūvio ir labai palaipsniui jį didinti.

Kas dar priklauso didesnės rizikos grupei? Taip pat žmonės, kurie nesaikingai vartoja alkoholį.

Kieno širdims gresia pavojus sportuojant?

Taip pat pagalvoti turėtų tie, kurių per padidėjęs širdies susitraukimų dažnis. Mes dažnai kalbame apie padidėjusį kraujospūdį, bet užmirštame priminti, kad žmogus turėtų žinoti ir savo širdies susitraukimų dažnį, nes yra tokių žmonių, kurių dažnis padidėjęs, o sportuojant jis didėja dar labiau.

nuo osteochondrozės hipertenzijos antihipertenziniai vaistai nuo hipertenzijos 1 laipsnis

Būna situacijų, kai fizinis krūvis turėtų būti atidėtas vėlesniam laikui. Pavyzdžiui, virusinė liga, peršalimas, sloga, gripas, padidėjusi temperatūra, viduriavimas arba gausesnis prakaitavimas, bet kokia persirgta ūminė liga.

angiopatija su hipertenzija antrojo laipsnio ir antrosios pakopos hipertenzija

Sportuoti pavojinga, kai aplinkos temperatūra labai didelė kai Lietuvoje buvo 25—30 °C karščiai, mes visų prašėme palaukti, nesportuoti. Širdies susitraukimų dažnis labai smarkiai padidėja po karštos pirties, todėl tada irgi nepulkite užsiimti kažkokia didele veikla.

Sekite mus:

Taip pat svarbu, jeigu artimuosius, gimines užklupo ankstyva staigi mirtis ar jie išgyveno ankstyvą infarktą, insultą.

Visose mūsų širdies ir kraujagyslių ligų prevencijos gairėse minimi 40—45 metai. Tokio amžiaus sulaukę vyrai jau patenka į padidėjusios rizikos grupę susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis.

graikinių riešutų nauda sveikatai anksčiau gydyti hipertenziją

Moterys pradeda sirgti vėliau, maždaug 50 metų arba po menopauzės. Tai seniai žinomi dalykai, nes moteris iki menopauzės saugo moteriški hormonai estrogenai.

Kaip laiku pastebėti, kad sportas kenkia jūsų sveikatai Nuoroda nukopijuota aA Net jei niekada nesiskundėte sveikata ir širdies problemomis, sportuodami privalote stebėti savo širdies ritmą. Jis — geriausias rodiklis, sufleruojantis, kada reikia didinti ar mažinti tempą ir padedantis užbėgti problemoms už akių.

Tačiau jeigu vienu metu yra daug rizikos veiksnių, amžius — ne riba. Mes matome, kad suserga daug jaunesnių žmonių. Antai Amerikos mokslininkai ištyrė bėgiojančių žmonių sveikatą ir teigia, kad sveikatai pavojaus nėra, jei žmogus nubėga ne daugiau kaip 32 km per savaitę, 1 km nubėga ne greičiau nei per 10 min.

Jei nesilaikoma šių rekomendacijų, širdį gali ištikti rimtas pavojus. Tame pačiame moksliniame tyrime sakoma, kad širdžiai nekenkia ir netgi teigiamai veikia pasivaikščiojimas, greitasis ėjimas, šiaurietiškasis ėjimas, plaukimas, lėtas pasivažinėjimas dviračiu.

Komentuoti

Kokių rekomendacijų galite pateikti Jūs? Pastebėta, kad į geriausias širdies sveikatos sportas rizikos grupę patenka labai retai sportuojantys ar retai tačiau didelį fizinį krūvį pasirenkantys žmonės.

Taigi sportuoti reikia reguliariai, pageidautina — daugumą savaitės dienų, neilgai — 30—45 min. Geriausia — aerobinis judėjimas, gryname ore, kad būtų gerai įsisavinamas deguonis. Rinktis reikia tai, kas patinka. Kardiologai mažiau rekomenduoja statiškas sporto rūšis, pavyzdžiui, svorių kilnojimą. Geriausia greitas ėjimas, lengvas bėgimas, vasarą pasivažinėjimas dviračiu, žiemą — slidės. Labai gerai vanduo, baseinas. Gali būti ir krepšinis, rankinis.

Liucija Vaitkevičiūtė

Dar kartą noriu paminėti, kad tinka bet kokia buitinė fizinė veikla, todėl patariama automobilį statyti toliau nuo darbovietės, paėjėti pėstute greitu žingsniu. Jeigu darbas nėra labai toli, eiti pėsčiomis. Galima į darbą važiuoti dviračiu, mažiau naudotis liftu. Tai labai svarbu.

Aktyvus sportas neapsaugo nuo širdies ligos

Taip mes per dieną, per savaitę surinksime reikiamą valandų skaičių. Geriau į parduotuvę eiti pėstute, o ne važiuoti mašina.

perduoti sveiką gyvą hipertenziją hipertenzija ligos priežastys

Galų gale pavaikščioti greitu žingsniu, pabėgioti galima ir su šuniuku. Niekad nesportavusio žmogaus bandymas nubėgti 5 km gali baigtis tragiškai?