Vegetarizmas ir hipertenzija, Atsisakyti mėsos – protinga ar pavojinga?


Vegetarizmas: ar visada į sveikatą?

Nuoroda nukopijuota aA Biologinis žmogaus amžius priklauso nuo genų, o aktyvus - nuo mitybos. Ar nevalgydami mėsos, net visiškai atsisakę gyvulinės kilmės maisto, galime tikėtis geležinės sveikatos ir palaimingos dvasios?

Maistas labai svarbus ligų profilaktikai ir sveikatai stiprinti, tad šiandien specialistai kalba ne tik apie sveiką, bet ir apie sveikatinančią mitybą.

Vegetarai įsitikinę, jog sveiki būsime tik atsisakę gyvulinės kilmės produktų, mat valgant mėsą organizme susidaro toksinių medžiagų, kurios nuodija ląsteles, trumpina gyvenimą, daro žmogų dirglesnį ir piktesnį. Ar tai tiesa? Vieni vegetarais tampa dėl religinių įsitikinimų, kitus kardinalių gyvenimo pokyčių skatina imtis meilė gyvūnams, ekonominės salvaos ar net mada.

apsieiti be tablečių nuo hipertenzijos

Taip susidaro uždaras ydingas ratas -gydantis įvairias ligas dar labiau sutrinka žmogaus virškinamasis traktas", - tikina Valgymo sutrikimų centro gydytoja dietologė Aušra Jauniškytė. Tikras vegetaras ar apsišaukėlis? Ne visus vegetarais save vadinančius asmenis iš tiesų būtų galima priskirti šiai kategorijai.

Pasak vegetarizmas ir hipertenzija, jei žmogus tiesiog nevalgo raudonos mėsos, dar nereiškia, kad jis - tikras vegetaras.

kojų mėšlungis su hipertenzija

Vegetarai fanatikai griebiasi tokių kraštutinumų, jog net atsisako medaus, prieš vartodami vaistus įsitikina, kad kapsulė nėra sudaryta iš gyvulinių baltymų ir t.

Mėsa reikalinga dėl gyvulinių - visaverčių - baltymų.

Buvo įrodyta, kad jei visą gyvulininkystę pakeistume augalų auginimu, būtų galima sumažinti badaujančių žmonių skaičių visame pasaulyje. Nustatyta, kad gyvuliai sunaudoja kur kas daugiau baltyminių grūdų nei iš jų pačių vėliau gauname mėsos.

Iš gyvulinės kilmės produktų pasisavinama 30 proc. Augaliniai baltymai nėra visaverčiai, jie neturi visų būtinų amino rūgščių.

Vegetarizmas ir hipertenzija

Mėsos atsisakiusio žmogaus organizmui pradeda stigti pagrindinių mikroelementų: geležies, cinko ir vario. Pasak gydytojos, tada ima varginti silpnumas, lūžinėja nagai, slenka plaukai, sausėja oda. Augaliniame maiste geležies gali būti net daugiau, bet ji blogiau pasisavinama.

kuris labiau linkęs sirgti vyrų ar moterų hipertenzija

Jos deficitas atsiranda po 4 mėnesių nuo vegetariško maitinimosi pradžios, kai išeikvojamos organizme kepenyse, kaulų čiulpuose esančios geležies atsargos. Tuomet padidėja rizika susirgti maža kraujyste. Vegetarams paprastai trūksta ir cinko, kurio daug turi jūros produktai, kiaušiniai.

kuris dažniausiai serga hipertenzija

Jų atsisakius lėčiau gyja žaizdos, gali atsirasti odos pažeidimų. Dėl baltymų stokos neretai pabrinksta audiniai. Kalcio deficitas labai svarbus tiems, kurie nevartoja pieno ir jo produktų.

Spausdinti Hipertenzija - rimta problema su kuria susiduria ketvirtadalis pasaulio gyventojų. Kraujospūdžio padidėjimas glaudžiai susijęs su bendra organizmo būkle, todėl sergant hipertenzija ar norint užkirsti šiai ligai kelią būtina skirti daug dėmesio savo mitybai.

Trūkstant šio elemento dažnai susergama osteoporoze - kaulų retėjimu. Augalinės kilmės maistas visiškai neturi ir labai svarbaus vitamino B Kadangi organizmas kaupia reikalingų medžiagų atsargas, ryškesnes pasekmes galima pajusti tik po kelerių metų.

  1. Vegetarizmas: ar visada į sveikatą? - DELFI Sveikata
  2. Hipertenzijos savimasažas
  3. Šiuolaikiniai vaistai nuo hipertenzijos vyrams
  4. Hiperkinetinė hipertenzija
  5. Atsisakyti mėsos – protinga ar pavojinga? | mlsprendimai.lt
  6. mlsprendimai.lt - Mityba sergantiems hipertenzija
  7. Hipertenzija maitinančioms motinoms

Kad vien augalinis maistas nesargdintų Kai žmogus tampa vegetaru, jo organizmui pradeda stigti mineralų, vitaminų, maistinių medžiagų. Tokiais atvejais dietologai pasiūlo, kaip kompensuoti tą trūkumą.

Jeigu žmogus nenori tablečių, konsultuojame, kokius produktus rinktis ir kokiais kiekiais juos vartoti", - aiškina pašnekovė.

Atsisakius tik raudonos mėsos, siūloma valgyti žuvų ir kitų daug geležies turinčių produktų grikių, kiaušinių. Vartojant tokj maistą patariama gerti kuo mažiau arbatos, nes ji slopina šio mineralo pasisavinimą.

pusbrolio hipertenzijos geriausi receptai

Visiškai atsisakius mėsos, puikus pakaitalas - geležies ir baltymų turtingos sojų pupelės. Iš raciono išbraukus pieną ir jo produktus, reikėtų valgyti daug pupų, žirnių, riešutų, daigintų kviečių, vegetarizmas ir hipertenzija varškės, gerti sojų pieną arba kalcio su vitaminu B papildus. Vegetariškos mitybos šalininkai turi vartoti vitamino B12 praturtintą sojų pieną, košes. Į racioną būtina įtraukti ir riešutinį sviestą, džiovintus vaisius, duoną, grūdų patiekalus, saikingai - saldumynus ir riebalus, nes augalinis maistas nėra kaloringas, teikia nedaug energijos.

Nuoroda nukopijuota aA Vis dažniau sutinkame žmonių, kurie atsisako mėsos, vadina save vegetarais arba veganais.

Vegetarams reikia nuolat vartoti vitaminą C ir geležies preparatus, tačiau svarbiausia - tinkamai subalansuoti maistą. Ne visiems ir ne visada Raudona mėsa turi daug geležies, ir ji lengvai pasisavinama.

Šio mineralo trūkumas ypač aktualus vaikams ir reproduktyvaus amžiaus moterims jos daug geležies netenka per menstruacijas.

neįmanoma išgydyti hipertenzijos

Staiga perėjus vien prie augalinio maisto, mergaitėms ir moterims gali pranykti mėnesinės antrinė amenorėja. Taigi vegetariška mityba nerekomenduojama vaikams, paaugliams, o ypač nėščiosioms ir gimdyvėms. Klausk psichoterapeuto Į klausimus atsakys psichoterapeutė Aistė Jasaitytė - Čeburiak.

Vegetarizmas: širdies ir kraujagyslių apsauga

Atsakymų ieškokite Delfi Plius. Nuorodos kopijavimas Vegetarizmas: ar visada moterų širdies sveikata sveikatą? Nuoroda nukopijuota.