Vitamino b12 širdies sveikata


Vitaminas B12 — ir nuo demencijos, ir nuo depresijos Posted on Author Komentarai įrašui Vitaminas B12 — ir nuo demencijos, ir nuo depresijos yra išjungti Nejaugi gyventi ilgai ir laimingai galima ne tik pasakose?

Išgirskite organizmo SOS: požymiai, kad trūksta itin svarbaus vitamino

Klaipėdos universiteto lektorė, medicinos mokslų daktarė ir šeimos gydytoja Lolita Rapolienė žino receptą, kaip tai pasiekti realiame gyvenime, ir juo dalijasi. Atminties susilpnėjimas, išsiblaškymas, nesugebėjimas susikaupti — tai senatvės požymiai. Ar jie neišvengiamai būdingi kiekvienam senjorui?

vitamino b12 širdies sveikata kviečiai išdygo hipertenzija

Pažintinių funkcijų prastėjimas yra viena pagrindinių vyresnio amžiaus žmonių negalios priežasčių. Senstant dėl mielinio nervų ląstelių vitamino b12 širdies sveikata — membranos plonėjimo susilpnėja signalų perdavimas ir slopsta neuronų funkcija: atsiranda užmaršumas, nesugebėjimas sutelkti dėmesio ir spręsti problemų. Dažniausia, net 62 proc. Šios ligos vystymąsi provokuoja tokie veiksniai, kaip netinkama mityba, fizinis neveiklumas, nutukimas, rūkymas, hormonų disbalansas, lėtinis uždegimas, oksidacinio streso ir laisvųjų radikalų sukeliamas mielino apvalkalo pažeidimas, padidintas cholesterolio kiekis ir kraujo spaudimas, sutrikęs gliukozės kiekis ir depresija.

vitamino b12 širdies sveikata medicinos preparatai nuo hipertenzijos

Turbūt neįmanoma rasti žmogaus, kuriam nebūtų galima priskirti bent vieno iš jūsų išvardytų veiksnių, o kai kuriems būdingi net visi. Ar šiuolaikinė medicina negali padėti?

Net ir medžiagų apykaitos sistema be šio vitamino tinkamai neveiktų. Ilgalaikis vitamino B12 trūkumas lėtai ir nepastebimai gali sukelti negrįžtamus smegenų, ypač atminties, pažeidimus, ilgainiui gali atsirasti rimtų koncentracijos problemų, nemiga ar netgi — erekcijos sutrikimų ir šlapimo nelaikymo. B12 yra kiek kitoks nei visi kiti vitaminai. Jis aptinkamas tik įvairiuose gyvūninės kilmės produktuose, tokiuose kaip moliuskai, mėsa, kiaušiniai ar kiti pieno produktai, būtent dėl to jo trūkumą dažniausiai junta veganai ir vegetarai. Jiems mitybos ekspertai pataria vartoti šio vitamino papildus arba valgyti vitaminu B12 praturtintus produktus, pavyzdžiui, pusryčių dribsnius ar grūdus.

Šiuo metu nėra jokių vaistų ar kitų gydymo būdų, specialiai patvirtintų gydyti kognityviniam sutrikimui arba jo progresavimo prevencijai. Moksliniai tyrimai rodo, kad vitamino B12 vartojimas palengvina demencijos, depresijos ir kitų ligų simptomus, taip pat gali užkirsti kelią šioms ligoms vystytis.

vitamino b12 širdies sveikata hipertenzijos gydymo paūmėjimas

Vadinasi, vitaminas B12 yra išeitis, vengiant senatvinės demencijos? Tai pagalba sau. Ir ne tik nuo demencijų. Vitaminas B12 yra būtinas visų kūno ląstelių funkcionavimui, jis dalyvauja svarbiuose organizmo procesuose, reikalingas išgauti energijai iš baltymų ir riebalų, normaliai kraujodarai, palaiko nervų sistemos vientisumą ir DNR sintezę.

Jo trūkstant gali sutrikti galūnių, ypač rankų, jutimai bado adatėlėmis, laksto skruzdėlytėsliežuvis tampa avietinės spalvos, gali atsirasti žaizdelių burnoje, oda neretai pagelsta, susilpnėja plaukai.

Esant vitamino B12 trūkumui, vystosi mažakraujystė: sutrinka deguonies tiekimas visoms ląstelėms, gali varginti nuovargis, silpnumas, mieguistumas, dusulys.

Vitaminas B12 – ir nuo demencijos, ir nuo depresijos

Tai būdinga net ir jauniems žmonėms? Taip, o itin trūkstant vitamino B12 suprastėja atmintis ir suvokimas, regėjimas, atsiranda nuotaikų kaita, dirglumas iki psichozės išsivystymo, gali varginti lėtiniai galvos, sąnarių, raumenų skausmai ar sutrikusi pusiausvyra, pasireikšti vidurių užkietėjimas, šlapimo ar išmatų nelaikymas, net nevaisingumas.

vitamino b12 širdies sveikata hipertenzijos perėjimas prie

Vyresniems žmonėms kyla didesnė vitamino B12 trūkumo rizika dėl dažnesnės piktybinės mažakraujystės, skrandžio atrofijos, kas apsunkina vitamino B12 atpalaidavimą iš maisto baltymų ir jo įsisavinimą dėl storosios žarnos problemų. Toks trūkumas vargina nuo 5 iki 40 procentų vyresnių žmonių. Vadinasi, vitaminas B12 svarbus ne tik ligų prevencijai? Yra svarių mokslinių įrodymų, kad vitaminas B12 efektyvus esant mažakraujystei, svaigimui, sutrikusiai eisenai, raumenų silpnumui, demencijai, psichozei, regėjimo problemoms, nuotaikos sutrikimams ir net šlapimo ar išmatų nelaikymui.

Kaupiami vitamino B efektyvumo įrodymai siekiant išvengti Alzheimerio, širdies ligų bei krūties, gimdos kaklelio vėžio, depresijos, miego sutrikimų, diabetinės neuropatijos, nuovargio, veido spazmų, neramių kojų sindromo, lūžių ir kt.

Vitamino B12 svarba organizmui

Pakankamas šio vitamino kiekis organizme lemia gerą virškinimą, visaverčių raudonųjų kūnelių gamybą, gali užkirsti kelią senėjimui. Vitaminas B12 svarbus gydant širdies vitamino b12 širdies sveikata kraujagyslių ligas. Įrodyta, kad — μg šio vitamino per dieną mažina homocisteino koncentraciją ir yra apsauginis veiksnys nuo išeminės širdies ligos.

Dėl priešuždegiminio ir antioksidacinio poveikio B grupės vitaminai saugo nuo insulto, o jam įvykus pusei pacientų pagerina atsistatymą, ypač kalbos įgūdžius, kas dešimtam sumažina pasikartojančio insulto riziką. Gaunant pakankamą vitamino B12 kiekį, sumažėja ūmūs skausmai, ypač — apatinės nugaros dalies. Tai daugiau nei papildas, nes ne tik slopina skausmą, bet ir padeda atstatyti pažeistas nervų skaidulas, stabilizuoja nervų ląsteles, pagerina nervinio impulso sklidimo greitį.

O kuo vitaminas B12 svarbus smegenų veiklai? Aprūpinus organizmą šiuo vitaminu, sulėtėja sergančiųjų demencija smegenų tūrio ir smegenų žievės nykimas net iki septynių kartų.

Klausimai - atsakymai - Sveikata, Dieta, Sveika mityba, Ligos, Gyvenimo būdas - Eimantas Venckus

Vadinasi, pristabdoma ligos eiga, išsaugomos smegenų funkcijos. Britų mokslininkai yra nustatę, kad kasdien vartojant daug vitamino B, senyvo amžiaus žmonių smegenų pilkosios masės mažėjimas gali sulėtėti perpus, taip atitolinant atminties prastėjimą ir senatvinės silpnaprotystės vystymąsi.

  1. L-karnitino hipertenzija
  2. Hipertenzija 2 laipsniai kokio slėgio
  3. Vitaminas B moksliškai pagrįsta nauda sveikatai - mlsprendimai.lt
  4. Vitamino B12 svarba organizmui Vitamino B12 svarba organizmui Gyvendami XXI amžiuje nuolatos kažkur skubame, lekiame pamiršdami pasirūpinti savo sveikata ir gera savijauta.

Įrodyta, kad dvejus metus kasdien vartojant po μg vitamino B12 ryškiai pagerėja bendras pažintinis funkcionavimas, įskaitant ir depresinius požymius. Nuo 2 iki 29 proc.

vitamino b12 širdies sveikata druskos tirpalas sergant hipertenzija

Deja, nėra efektyvių prevencinių strategijų apsaugoti žmones nuo pažintinių funkcijų blogėjimo ir jų nepageidaujamų pasekmių. Viena iš galimybių—vitaminas B Kiek jo reikia vartoti, kad organizme netrūktų ir nebūtų per daug? Vitamino B12 perdozuoti beveik neįmanoma.

B grupės vitaminai gali sumažinti širdies smūgio riziką

Suaugusiam žmogui šio vitamino paros norma gaunama suvalgius beveik 5 didelius kiaušinius arba nuo dvi su puse vištos krūtinėles. Daugiausia vitamino B12 yra sardinėse, lašišoje, tune, menkėje, avienoje, krevetėse, jautienoje, jogurte, karvės piene.

vitamino b12 širdies sveikata kokius vitaminus vartoti sergant hipertenzija

Deja, vyresnio amžiaus žmonėms, taip pat sergantiesiems kai kuriomis lėtinėmis ligomis cukriniu diabetu, širdies, žarnyno, autoimuninėmis, alerginėmis ligomis, atrofiniu gastritupo operacijų, traumų, vegetarams, veganams pritrūksta vitamino B12 maiste arba jis neįsisavinamas, todėl kaip maisto papildą rekomenduojama gerti nelaukiant, kol pasireikš simptomai, liudijantys apie šio vitamino trūkumą. Vitaminas B12 kaip papildas rekomenduojamas ir tiems, vitamino b12 širdies sveikata vartoja metforminą, skrandžio rūgštingumą mažinančius vaistus, aciklovirą, ibuprofeną, antibiotikus, antiepilepsinius, prieštuberkuliozinius, kontraceptikus ir kai kuriuos kitus vaistus.

Vitaminas B12 – ir prieš demenciją, ir prieš depresiją

Ar nėra pavojaus, kad ir papildų forma vitaminas B12 nebus tinkamai pasisavintas? Įvertinus vitamino B12 stokos rizikas ir su amžiumi, gretutinėmis ligomis bei kitais veiksniais susijusias grėsmes, buvo ieškota būdų, kaip pagerinti vitamino B12 įsisavinimą. Pasitelkus naujausias technologijas, sukurtos specialios pernešimo sistemos, kad vitaminas B12 lengvai patektų per žarnyno ląsteles ir būtų išnešiotas po visą organizmą bei apsaugotų jį nuo neigiamų šio vitamino trūkumo padarinių.

Vienas iš siūlomų būdų — tai mikrokapsuliuota vitamino B12 forma, kuri gali užtikrinti kelis kartus geresnį ir efektyvesnį šio vitamino pasisavinimą organizme net ir turintiems virškinamojo trakto sutrikimų. Related Articles.